wyszukiwanie zaawansowane
1 » Opłata recyklingowa a torby foliowe2

Kategorie

Nasze nowości

Opłata recyklingowa a torby foliowe

Data dodania: 07-01-2018

Od 1 stycznia 2018 r. wchodzi przepis o opłacie recyklingowej!
 

W listopadzie wprowadzono zmianę w ustawie o gospodarce opakowaniami, które mają na celu ograniczyć zużycie lekkich toreb foliowych w handlu detalicznym i hurtowym. Czym to skutkuje?

  • opłatę od konsumenta pobierać będzie jednostka handlu detalicznego lub hurtowego w momencie wydania lub sprzedania torby klientowi.
  • Jeśli reklamówka będzie sprzedana, do ceny trzeba będzie doliczyć opłatę recyklingową lub jeśli wydawana za darmo – sprzedawca będzie pobierał tylko opłatę recyklingową która wyniesie 20 gr od każdej reklamówki.
  • Jednostka handlowa nie będzie mogła zapłacić opłaty recyklingowej za klienta! (dotyczy reklamówek o grubości poniżej 50 mikrometrów)

 

Opłata recyklingowa dotyczy wydawania i sprzedaży reklamówek w handlu detalicznym i hurtowym. Jest to dochód budżetu państwa i będzie wnoszona do 15 marca roku następującego po roku w którym została pobrana. Kara za niepobieranie opłaty to od 500 do 20000zł! Kontrolę pobierania opłat będzie przeprowadzać Inspekcja Handlowa. Termin wprowadzenia opłat 1 styczeń 2018 r.

 

Które torby podlegają opłacie? Wszystkie produkowane z tworzyw sztucznych o grubości mniejszej niż 50 mikrometrów. Wyjątek stanowią reklamówki o grubości mniejszej niż 15 mikrometrów stosowane ze względów higienicznych oraz wydawane lub sprzedawane do pakowania żywności luzem. Wszystkie torby podlegają opłacie, również tzw. „eko” - biodegradowalne.
 

W placówkach handlowych posiadających wyspecjalizowane stoiska spożywcze (tj. warzywa i owoce, piekarnie i cukiernie, garmażeryjne, mięsne itp.) sytuacja nie ulegnie zmianie w obrębie tych stoisk. Tak jak do tej pory klient będzie mógł korzystać z bezpłatnej reklamówki wydawanej ze względów higienicznych (min. reklamówki na rolce).

Najistotniejsza zmiana obejmie sytuacje przy kasie. Klienci wśród zakupów spożywczych mają bardzo często zakupy przemysłowe, w tym przypadku powołanie się na względy higieniczne będzie nie akceptowalne.

 

            Jeśli dana placówka oferuje i dalej chce oferować torby o grubości pomiędzy 15 do 49 mikrometrów, pozostaje doliczanie do każdej pojedynczej reklamówki opłaty recyklingowej.

Wiąże się to dodatkowymi kosztami i czynnościami tj. pobieranie, dokumentowanie i odprowadzanie opłaty oraz spadek zysku ze sprzedaży toreb spowodowany wyższą ceną wymuszoną opłatą recyklingową.

 

            Nasze rozwiązanie czyli oferowanie toreb o grubości powyżej 50 mikrometrów ma następujące zalety:

 

  • Reklamówka nie podlega opłacie recyklingowej!
  • Klient otrzymuje dużo mocniejszą i wytrzymalszą reklamówkę.
  • Koszt takiej torby dla klienta będzie mniejszy niż w przypadku cienkiej reklamówki która podlega opłacie.
  • Uniknięcie ewidencjonowania, pobierania oraz przekazywania opłaty recyklingowej oraz ewentualnych problemów związanych z Inspekcją Handlową i karą finansową.
  • Wzrost zysku ze sprzedaży mocniejszych reklamówek.

Przejdź do strony głównej

Kontakt

Dojazd

  • Dojazd

PŁATNOŚCI

  • Mastercard

WSPIERAMY

  • Start
  • Mieszko
  • MKS
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl